WEKO3
アイテム
小児専門病院以外の小児看護の臨床におけるプリセプターの関わり ─プリセプティの知識やケア習得に焦点をあてて─
https://jrccn.repo.nii.ac.jp/records/215
https://jrccn.repo.nii.ac.jp/records/215cbe1d513-9e04-46f9-af78-93748c06b555
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-01-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 小児専門病院以外の小児看護の臨床におけるプリセプターの関わり ─プリセプティの知識やケア習得に焦点をあてて─ | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Preceptors’ Approaches to Preceptees on the Child Clinical Setting Except for Children’s Hospitals: Focusing on the Situations Where Preceptees were Learning Care | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | プリセプターの関わり | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 小児看護 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | プリセプティの習得 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | preceptors’ approaches | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | child clinical setting except for children’s hospital | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | preceptees’ learning | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
西田, 志穗
× 西田, 志穗
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 507 | |||||||
姓名 | NISHIDA, Shiho | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | [Objective] To describe preceptors’ approaches to preceptees which were focused on the situations of their preceptees learning care on the child clinical setting. [Method] Flick’s episodic interview method was used through this study. Three pediatric nurses, who had roles of preceptors with three years of clinical experience, were participated in this study. They were informed of the objectives and the outline of this study and signed in. [Findings and Discussion] Preceptors’ approaches were found to be categorized into five groups. 1. Preceptors chose to teach preceptees not only skills but evidences of care. 2. Preceptors sought good enough care and showed it to their preceptees, as they did not recognize to be role models doing the best care. 3. Preceptors thought creating relations with children and families, which were not on manuals, were valuable. 4. Preceptors appeared where receptees were caring children for checking their skills and children’s safety. 5. Preceptors got the timing right for preceptees learning. |
|||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
日本赤十字看護大学紀要 en : Bulletin of the Japanese Red Cross College of Nursing 号 21, p. 24-32, 発行日 2007-03-10 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 日本赤十字看護大学 | |||||||
言語 | ja | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 09142444 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10078861 | |||||||
論文ID(NAID) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 110006981108 | |||||||
権利 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
権利情報 | 日本赤十字看護大学 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |