ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要

保健師教育における総合的な学習の時間「展開学習」を考える―目的重視型保健師活動モデルに沿ったPDCAサイクル展開体験の学びから―

https://jrccn.repo.nii.ac.jp/records/11
https://jrccn.repo.nii.ac.jp/records/11
888b6b54-8b39-435a-a9c1-de2e80d36ccc
名前 / ファイル ライセンス アクション
本文.pdf 本文 (836.6 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-03-10
タイトル
タイトル 保健師教育における総合的な学習の時間「展開学習」を考える―目的重視型保健師活動モデルに沿ったPDCAサイクル展開体験の学びから―
言語 ja
タイトル
タイトル Discussion on the Period of Integrated Study, "Staged Extended Learning", in Public Health Nursing Education-Based on learning from the PDCA cycle extended experience along with the JPPHN model-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保健師教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 公衆衛生看護活動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 PDCAサイクル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 目的重視型保健師活動モデル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 総合的な学習の時間
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 澤井, 美奈子

× 澤井, 美奈子

ja 澤井, 美奈子

Search repository
加藤, めぐみ

× 加藤, めぐみ

ja 加藤, めぐみ

Search repository
乙黒, 千鶴

× 乙黒, 千鶴

ja 乙黒, 千鶴

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 14
姓名 SAWAI, Minako
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 15
姓名 KATO, Megumi
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 16
姓名 OTOGURO, Chizuru
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 1年制保健師教育課程修了生を対象に,在学中に体験した「展開学習」(小中高等学校における「総合的な学習の時間」と同様の目的,方法で行う学習)に関する質問紙調査を行い,目的重視型保健師活動モデルにおける次元Ⅲ【地域の環境に働きかけて,個人・家族・集団・地域の健康を高める】に該当する「展開学習:PDCAサイクル展開」における学びを質的記述的に分析した.結果として,一連の体験を通じて,目的重視型保健師活動モデルの次元Ⅰ【支援を行うための基盤をつくる】の【必要な知識・情報を入手すること】,次元Ⅱ【個人・家族に直接働きかけて健康を高める】の【グループを活用する】,次元Ⅲ【地域の環境に働きかけて,個人・家族・集団・地域の健康を高める】の【個人・家族の健康を高めるために資源をつなぎ合わせる】を主体的に学んでいたことが明らかになった.それらの学びからは,参加型で事業を実施することによる共同学習としての効果も得られていることが示唆された.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A questionnaire survey was conducted on "staged extended learning" (which has the same purpose and method of learning established for the "period of integrated study" at primary schools and junior and senior high schools), enrolling students who had completed the one-year curriculum of public health nursing, based on their experience during the course. Also, qualitative and descriptive analyses were performed regarding the impact on learning of the "staged extended learning-PDCA cycle extension" which corresponds to Stage III of the Japanese Purpose-focused Public Health Nursing (JPPHN)Model (enhancing individual, family, group and community health by promoting it within the social environment). As a result, it was demonstrated that, through this series of their experiences, the students are proactively learning the need for actions; "obtaining necessary knowledge and information" in Stage I (establishment of a support base); "utilizing groups of people" in Stage II (enhancement of health by directly promoting to individuals and families); "linking resources to enhance individual and family health" in Stage III (enhancement of health in individuals, families, groups and communities by promoting it within the social environment). They also utilize the learning and experiences as the base for their practice activities.
言語 en
書誌情報 ja : 日本赤十字看護大学紀要
en : Bulletin of the Japanese Red Cross College of Nursing

号 27, p. 33-42, 発行日 2013-03-10
出版者
出版者 日本赤十字看護大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0914-2444
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10078861
権利
言語 ja
権利情報 日本赤十字看護大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:16:20.930368
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3